1. Inici
  2. /
  3. Notícies
  4. /
  5. OB_MAGAZÍN_13
  6. /
  7. Entrevista a la Marta...

Entrevista a la Marta Mateu

La Marta Mateu és llicenciada en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i sempre ha estat vinculada amb la música: té una gran trajectòria com a cantant d’òpera, sarsuela i musicals. És graduada superior de cant pel Conservatori del Liceu, amb el piano com a instrument complementari i ha fet diversos cursos de direcció de cor infantil, cursos de cant, cant coral i direcció coral. També ha rebut formació teatral, tant de text com de teatre musical, i dansa.

 A l’Orfeó Badaloní l’Ateneu tenim la gran sort de comptar amb ella des de fa més de 15 anys, dirigint les corals “Cor Allegro”, “Cor Veus Alegres” i “Cor d’Òpera Nausica”.

Marta, com vas descobrir la teva passió per l’òpera i el cant líric?

De molt petita em passava el dia “fent moneries” per casa, sobretot cantava imitant els cantants que sentia als discs que posaven els meus pares que, sense saber cantar ni de lluny, eren molt aficionats a la música clàssica, als cors d’òpera i a la sarsuela, així com a la música popular i als cantants i grups catalans del moment (Lluís Llach, Serrat, La Trinca…). Recordo que una amiga dels meus pares, que després seria la meva primera mestra de llenguatge musical i piano, els va dir als meus pares que m’apuntessin a una coral per aprofitar el meu entusiasme. Més endavant ja vaig començar a fer teatre al casal del barri a Barcelona (Camp de l’Arpa) i llavors va començar la meva passió i “frikisme” pels musicals, jo tindria uns 9 o 10 anys com a molt. Tot plegat per dir que la passió em ve de sentir molta música d’aquest tipus i pensar “que bé que ho fan, vaig a fer-ho igual!”.

Quina va ser la teva primera experiència significativa en el món de la música i com va influir en la teva decisió de seguir una carrera en aquest camp?

Ostres, significativa per mi va ser quan amb 7 anys em van fer cantar tota sola “Santa nit” al concert de Nadal de l’escola i vaig sentir que allò era el que volia fer sens dubte. Significativa a nivell més general, la primera vegada que vaig poder fer un solo en el cor juvenil en el qual vaig entrar amb 14 anys. Però moments significatius n’hi ha hagut al llarg de tots aquests anys (n’acabo de fer 45) que m’han servit per recordar-me per què em dedico a això, malgrat els moments més difícils, que també han existit.

Com descriuries el teu estil vocal i les teves preferències en termes de repertori?

El meu estil vocal és clarament operístic, però les meves preferències són molt variades. Tot i que majoritàriament visc més líric/operístic m’encanta la música pop dels 80 i 90 i tinc un grup (Joc de Tons) amb qui ens dediquem a versionar temes d’aquestes dècades, i d’algunes altres, en un espectacle de petit format amb veus, piano i guitarra. Com ja he dit anteriorment, també m’agrada moltíssim el musical i faig els meus “pinitos” sempre que puc i em deixen! El que tinc claríssim és que el que més em sedueix és cantar mentre faig escena.

Quins aspectes de la teva formació consideres que han estat clau per al teu èxit com a cantant i per ensenyar a cantar?

En primer lloc, no haver forçat mai els “tempos” d’aprenentatge i haver dedicat molt de temps a la pràctica, en les seves versions amateur i professional, que m’ha servit per aplicar els coneixements que rebia d’una manera orgànica i natural.

En segon lloc, mirar de saber sempre on soc i a què puc aspirar. Convé que el sostre estigui amunt, però alguna dosi de realisme de tant en tant no fa mal, administrada amb carinyo, tant a mi mateixa com als meus alumnes. Ser els millors és un bon objectiu, però sent conscients que els altres també hi són, i alguns i algunes són molt i molt bons. Sempre és més profitós mirar què podem aprendre dels que ho fa tan bé, més que perdre el temps criticant el qui no ens agrada tant.

Des de fa més de quinze anys, l’Orfeó Badaloní l’Ateneu té la sort de poder comptar amb tu per dirigir tres de les nostres corals: el cor allegro, el cor veus alegres i el cor d’òpera Nausica. Aquest últim cor, que el prepares especialment per a la participació de les òperes del Palau de la Música Catalana, creus que cal d’alguna disciplina o sensibilitat especial vers altres estils de música?

Penso que actualment és important que, sobretot nens i joves, no es tanquin en un sol estil, havent-hi com hi ha varietat en abundància. Que sàpiguen valorar què els agrada més, siguin estils, cantants, tipus de veus o d’instrumentació, i perquè diria que és imprescindible per a formar-se un criteri flexible però ferm pel que fa a idees musicals, que els servirà per a encarar els projectes amb l’entusiasme i el coneixement necessaris. La disciplina, per mi, consisteix a entendre, quan es prepara un espectacle, quin és el seu paper dins d’aquest, per què és important la seva figura i com gaudir al màxim de l’experiència traient-ne també el màxim de coneixement.

Com responen els nens/joves a participar en espectacles d’aquest nivell?

En general, la resposta és molt positiva, sobretot quan ja estan immersos en els assajos amb la resta de la companyia. Normalment, els solistes, l’orquestra, direcció, producció i tothom que forma part de les produccions agafen molta estima al cor infantil, ells ho noten i ho gaudeixen, i demanen “quan farem la següent”. Això és especialment graciós amb els més petits, que el primer dia se’ls veu espantats i quan ja han trepitjat l’escenari per primer cop es tornen valents i no veuen el moment de tornar-hi.

Actualment tenim un conveni amb l’escola Gitanjali i anteriorment també l’havíem tingut amb el Conservatori: com veus que l’Orfeó promogui les corals infantils a les escoles?

Importantíssim i diria que, en una ciutat com Badalona, castigada culturalment en segons quines legislatures de segons quins partits, és quelcom imprescindible. S’ha de fer com sigui perquè cantar, igual que tocar un instrument, s’entengui com la forma preciosa d’expressió que és, que a més ens posa a tots al mateix nivell. Tots podem cantar, millor o pitjor, però per això serveixen les classes, per aprendre’n en grup, que també és quelcom essencial.

Trobes diferències alhora de treballar amb una coral escolar i corals com les que tenim a l’Orfeó Badaloní l’Ateneu?

La primera diferència és la quantitat de temps setmanal de què disposem. Amb les corals escolars és una hora, mentre que amb les de l’Orfeó és hora i mitja, i aquesta mitja hora permet molta feina, tant tècnica com pràctica. Ara bé, l’hora que es fa amb les corals escolars dona bons fruits també al cap del curs. Les corals de l’Orfeó estan adscrites al SCIC (Secretariat de Corals Infantils de Catalunya), cosa que ens permet participar d’activitats corals amb altres entitats d’arreu de Catalunya, sempre que l’agenda ens ho permet, mentre que els límits en aquest aspecte per als cors escolars és sempre molt més local. Ara bé, en l’àmbit adaptatiu i de feina he de dir que no només no tinc queixa sinó que crec que cada any es treballa més a gust en tots els grups, adaptant la feina a la mida de cada grup a les seves possibilitats (de temps, d’espai, de gustos musicals…), cosa que fem entre tots, nens i nenes i jo, no perdent mai de vista que l’activitat té la part de formació musical, que és molt important no perdre.

Quins són els reptes més comuns que observes en els teus alumnes i com els abordes per ajudar-los a superar-los?

El més habitual és venir a passar-s’ho bé perquè els agrada cantar, i aquest és un repte que s’assoleix aconseguint que gaudim tots, entenent que hi ha dies en què potser hem de fer coses menys “divertides” però que ens ajudaran al fet  que quan cantem el que més ens agrada ens ho passem bomba i fem que els altres també s’ho passin genial. Hi ha qui ve a perdre la vergonya i he de dir que en això encerten de ple perquè qualsevol dels cors infantils amb què treballo actualment són espectacularment acollidors, qualsevol que vingui de nou és benvingut i ràpidament integrat.

 La feina no és només meva, sinó dels nois i noies que formen els grups. Se senten a gust i generen que el nouvingut o nouvinguda també s’hi senti.

Finalment, hi ha els qui volen dedicar-se a això. En aquests casos al meu entendre és molt important fer-los veure la realitat sense fer-los perdre la il·lusió. A mi m’encanta que hi hagi gent que confiï en mi per tirar endavant el que vol fer, però penso que és molt important allunyar-los de la idea que és quelcom que es pot fer en quatre dies. Els concursos televisius “per trobar nous talents musicals” no ajuden gaire. Poden ser una plataforma per algú amb formació prèvia i amb el cap a sobre les espatlles, però un concurs, i més televisat, fomenta una competència que és contrària al ritme natural d’aprenentatge i d’enteniment d’algunes de les qüestions musicals més bàsiques. Per tant, el que jo proposo a aquests alumnes per aconseguir assolir el seu repte és no deixar de treballar i anar fent coses relacionades amb cantar; jo mateixa els ofereixo algunes oportunitats de formar part de projectes que penso que els poden resultar interessants i atractius i, alhora, els poden servir per anar agafant taules i veure en quin moment estan.

Com combines la teva carrera com a cantant amb la teva feina com a professora de cant?

Amb paciència i havent après a dir que no a certes coses. No negaré, però, que és la part més dura d’aquesta feina, també a escala personal i no només professional. Es redueix a tenir molt poc temps per a un mateix i a haver d’aprendre a aprofitar-lo de la millor manera. Ara bé, és cert que he après molt d’haver de fer puzles horaris constantment, i he descobert quines són les coses que més m’interessen i, sobretot, les que menys. No és fàcil, però s’aconsegueix. I segurament m’estic estalviant hores de gimnàs, jejejeje!

Quins són els teus objectius professionals a curt i llarg termini com a cantant d’òpera i com a educadora vocal?

La pandèmia ens va deixar clar als qui ens dediquem a l’espectacle en general, que els objectius a llarg termini són més aviat somnis, però no vol dir que no en tinguem. Com a cantant d’òpera ja formo part de companyies amb renom i col·laboro sovint amb d’altres més emergents, però els grans somnis són tenir la meva pròpia companyia i cantar de manera regular en grans coliseus d’òpera, començant pel Liceu (on ja he fet alguna cosa, però voldria fer-n’hi més i més sovint). També voldria arribar a fer coses més grans com a cantant d’altres gèneres, tanmateix potser ja ens estendríem mooolt, massa. A curt termini, poder continuar fent el que faig, que m’encanta, i que cada vegada agafi més valor polític i social la cultura en general i l’espectacle en particular. Hi ha molt talent en aquest país que no arriba a donar-se a conèixer per falta d’uns medis que d’altres professions donen per fets. I desenganyem-nos: la cultura no és només necessària, la cultura és imprescindible, i els qui fem la cultura també hem de menjar, pagar el lloguer, les factures…
Com a educadora vocal, a curt termini fer que aquest curs sigui un èxit per a tots els nivells i saber que tots els nens i joves que formen part dels cors volen continuar sent-ne part el curs vinent. Evidentment, és molt difícil agradar per igual a tothom, però seria molt bonic, oi? A llarg termini m’encantaria tenir la meva pròpia escola, tot i que se m’encongeix una mica el cor quan penso que això voldria dir que als llocs on tinc els grups ara probablement no els podria tenir…

Quins consells donaries a aquelles persones que aspiren a una carrera en el món de l’òpera, ja sigui com a cantant o com a professor/a de cant?

Com a ambdues coses el meu consell seria tenir paciència, però no adormir-se, trucar les portes que creguem que poden interessar, fugir (importantíssim) de tot el que no ens aporti res o fins i tot ens perjudiqui, professionalment i/o personal, treballar molt en l’àmbit tècnic per tenir un instrument, la veu, fort i fiable, escoltar molta música i cantada per gent diferent, per aconseguir tenir un criteri propi ben fonamentat, no deixar mai de formar-se, malgrat que es tingui poc temps, mantenir un físic saludable (que no vol dir prims o grassos, vol dir saludable, que ens sentim forts i amb energia) que ens permeti aguantar amb solvència una respiració adequada i un instrument en bones condicions… i no menys important: ser conscients que no podem trepitjar ningú ni deixar-nos trepitjar. Hi ha gent molt bona cantant, d’altra no tant, però tothom té dret a intentar-ho i de tot i de tothom podem aprendre alguna cosa.

Com veus el futur del cant líric i l’òpera i la seva popularització, ara que sembla que son gèneres per a públics selectes?

Des que tinc ús de raó l’òpera s’ha considerat un gènere elitista, principalment pels preus de les entrades als grans teatres d’òpera. Hi ha molt a parlar sobre el tema, però per mi són clau tres punts per anar cap a la “desexclusivització”:

-Comptar amb més artistes locals, del país. Tenim la sort de tenir talent líric a mans plenes i els grans teatres d’òpera encara en fan poc ús, sobretot en papers protagonistes. L’etern “el de fora és millor” pesa molt en aquesta professió. Cal prendre exemple de molts països europeus, on les produccions compten, per llei, amb un 75% d’artistes i personal del país. Això abaratiria costos de manera més que notable. Jo he estat darrerament a Berlín i a Praga i he vist una producció d’òpera cada ciutat, a platea, amb primer repartiment, per 76 i 69 euros, respectivament. El mateix, al Liceu o al Teatro Real, em costa més de 200 euros. Atenció! Duros a quatre pessetes tampoc. Portar a escena una producció d’òpera ben feta val diners: calen bons cantants, una bona orquestra, un bon director, una escenografia que ajudi tant a artistes com a públic… Vull dir que està clar que no es pot anar a l’òpera cada setmana amb els sous que tenim, però val la pena fer l’esforç (econòmic) d’anar-hi un o dos cops l´any.

-Fer campanyes més àmplies de sensibilització amb el gènere entre els més joves. Les que hi ha són fantàstiques i aconsegueixen objectius, però són poques i duren massa poc. De nou, falten diners públics per aquest tipus de coses. Dins d’aquest punt incloc ampliar el nombre d’espais que programin gèneres lírics amb cara i ulls.

-A escala individual penso que tots hauríem de fer el gest de deixar una mica de banda el més comercial, que ens fiquen per ulls i orelles 24/7, i dedicar més temps a gèneres més lírics. Els resultats que jo veig entre els meus alumnes quan escoltem i cantem peces més líriques i operístiques em donen bastant la raó. No és quelcom fàcil, però a vegades ens quedem tan tranquils amb l’excusa de què l’òpera és per a les elits. És a les nostres mans, en part, fer que no sigui així.

Quin és el teu desig més gran com a cantant i com a mestra de cant?

Com a cantant poder continuar vivint tota la vida de cantar. Com a mestra de cant, aconseguir que tothom qui tingui d’alumne posi per davant les ganes de gaudir cantant, perquè llavors l’aprenentatge ve sol. Pot costar més o menys, però arriba i les coses que aprenem mentre gaudim no només no s’obliden sinó que les fem sense pensar i és quan el qui escolta diu “sembla que no faci cap esforç quan canta!”. Doncs sí que hi ha esforç, però fet de gust, i això ho nota qui canta i ho nota qui escolta.

No t'ho perdis!


Clica aquí i subscriu-te al nostre butlletí de notícies i propers actes

@orfeobadaloni
  • 🩰 Aquest diumenge no us podeu perdre el nou espectacle del Cos de Dansa de l'@esbartsantjordibdn
Vida, Cultura i Arrels. 🍃🌾🌊

Us esperem a les 19h a la plaça de la Plana!

#esbart #festesdemaig #badalona #dansa #femculturapopular #orfeobadaloni #ateneu
  • ✨Aprenem i treballem ritmes, sons, cançons i mooolta música cada dimarts de 17h a 17:45h a expressió musical amb els més petits de l'Orfeó Badaloní i la @laura_font21 🎶🎹

#musica #cultura #ateneu #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni
  • Ens sumem al Dia Internacional contra l’LGBTIQ+ fòbia✋🚫.

Diem #PROU a les violències i discriminacions experimentades per les persones de la comunitat en tot el món, en diverses àrees de la vida.

El 17 de maig és una data emblemàtica per a la comunitat LGTBIQ+ a nivell mundial, amb una presència destacada en més de 130 països, i reconeguda per institucions internacionals com el Parlament Europeu o les Nacions Unides.
  • 📝Avui 16 de maig, fa 130 anys que va néixer l'escriptor i poeta català Joan Salvat i Papasseit✍️.

Enguany també se celebra el centenari de la seva mort i volem retre-li homenatge amb l'article que en Paco Fanés, d'edicions Pont del Petroli, ha fet per la revista de l'OB. Us convidem a llegir l'article "Res no és mesquí, perquè la cançó canta en cada bri de cosa" i apropar-vos una miqueta més a la seva història📚✒️.

#poesia #papasseit #cultura #ateneu #centenari #orfeobadaloni #badalona
  • Aquest diumenge a les 12:00h a la Plaça de la Plana, els pares i mares a ballar de l'@esbartsantjordibdn convoquen la Roda d'Esbarts veterans a #Badalona. Us esperem! 🩰

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024 #femculturapopular #orfeobadaloni #cultura #ateneu
  • 💙L'escola de dansa la Nit de Sant Anastasi amb el Ball de Cercolets🩰✨ @esbartsantjordibdn @festesdemaig 

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024 #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
  • ✨🌙Aprofitant que avui és La Nit de #SantAnastasi, volem convidar-vos a llegir l’article que ha fet en Nil Rider @nilpernil_pinyes , historiador de la festa, per aquesta nova edició de la revista de l’OB l’Ateneu MAGAZÍN. 📰

“Més de 350 anys de festes de Sant Anastasi a Badalona: la gènesi d’una identitat” ens explica la història de les @festesdemaig. 

Sant Anastasi, tot i la seva poca validesa històrica, s'ha convertit en el patró principal. La festa ha evolucionat al llarg dels segles, destacant moments com la compra dels gegants el 1858 i la reactivació de la confraria el 1991. Avui, les festes combinen tradició i noves incorporacions, reflectint la identitat i el dinamisme de Badalona🌊.

📷Foto 1 - Final de la Passada de Sant Anastasi el 2022, a les escales de Santa Maria, es fa l’últim ball de Sant Anastasi. Badalona diu fins a l’any vinent al seu sant patró. Fotografia: Servei de Cultura de l’Ajuntament de Badalona.

📷Foto 2 - La professó de Sant Anastasi, amb la imatge del sant, en primer lloc, passant pel carrer del temple l’any 1929. Desconegut/@museubdn. Arxiu Josep M. Cuyàs

#festesdemaig #femculturapopular #orfeobadaloni #badalona #cultura #ateneu
  • 💥Aquí teniu la participació de l'Orfeó Badaloní d'aquest cap de setmana a les #FestesdeMaig2024 👹🔥🌊

🩰@esbartsantjordibdn

#festesdemaig #esbart #femculturapopular #orfeobadaloni #badalona #cultura #ateneu
  • 🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰 Aquest diumenge no us podeu perdre el nou espectacle del Cos de Dansa de l'@esbartsantjordibdn
Vida, Cultura i Arrels. 🍃🌾🌊

Us esperem a les 19h a la plaça de la Plana!

#esbart #festesdemaig #badalona #dansa #femculturapopular #orfeobadaloni #ateneu
🩰 Aquest diumenge no us podeu perdre el nou espectacle del Cos de Dansa de l'@esbartsantjordibdn Vida, Cultura i Arrels. 🍃🌾🌊 Us esperem a les 19h a la plaça de la Plana! #esbart #festesdemaig #badalona #dansa #femculturapopular #orfeobadaloni #ateneu
3 dies ago
View on Instagram |
1/9
✨Aprenem i treballem ritmes, sons, cançons i mooolta música cada dimarts de 17h a 17:45h a expressió musical amb els més petits de l'Orfeó Badaloní i la @laura_font21 🎶🎹

#musica #cultura #ateneu #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni
✨Aprenem i treballem ritmes, sons, cançons i mooolta música cada dimarts de 17h a 17:45h a expressió musical amb els més petits de l'Orfeó Badaloní i la @laura_font21 🎶🎹

#musica #cultura #ateneu #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni
✨Aprenem i treballem ritmes, sons, cançons i mooolta música cada dimarts de 17h a 17:45h a expressió musical amb els més petits de l'Orfeó Badaloní i la @laura_font21 🎶🎹

#musica #cultura #ateneu #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni
✨Aprenem i treballem ritmes, sons, cançons i mooolta música cada dimarts de 17h a 17:45h a expressió musical amb els més petits de l'Orfeó Badaloní i la @laura_font21 🎶🎹

#musica #cultura #ateneu #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni
✨Aprenem i treballem ritmes, sons, cançons i mooolta música cada dimarts de 17h a 17:45h a expressió musical amb els més petits de l'Orfeó Badaloní i la @laura_font21 🎶🎹 #musica #cultura #ateneu #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni
4 dies ago
View on Instagram |
2/9
Ens sumem al Dia Internacional contra l’LGBTIQ+ fòbia✋🚫.

Diem #PROU a les violències i discriminacions experimentades per les persones de la comunitat en tot el món, en diverses àrees de la vida.

El 17 de maig és una data emblemàtica per a la comunitat LGTBIQ+ a nivell mundial, amb una presència destacada en més de 130 països, i reconeguda per institucions internacionals com el Parlament Europeu o les Nacions Unides.
Ens sumem al Dia Internacional contra l’LGBTIQ+ fòbia✋🚫. Diem #PROU a les violències i discriminacions experimentades per les persones de la comunitat en tot el món, en diverses àrees de la vida. El 17 de maig és una data emblemàtica per a la comunitat LGTBIQ+ a nivell mundial, amb una presència destacada en més de 130 països, i reconeguda per institucions internacionals com el Parlament Europeu o les Nacions Unides.
1 setmana ago
View on Instagram |
3/9
📝Avui 16 de maig, fa 130 anys que va néixer l'escriptor i poeta català Joan Salvat i Papasseit✍️.

Enguany també se celebra el centenari de la seva mort i volem retre-li homenatge amb l'article que en Paco Fanés, d'edicions Pont del Petroli, ha fet per la revista de l'OB. Us convidem a llegir l'article "Res no és mesquí, perquè la cançó canta en cada bri de cosa" i apropar-vos una miqueta més a la seva història📚✒️.

#poesia #papasseit #cultura #ateneu #centenari #orfeobadaloni #badalona
📝Avui 16 de maig, fa 130 anys que va néixer l'escriptor i poeta català Joan Salvat i Papasseit✍️. Enguany també se celebra el centenari de la seva mort i volem retre-li homenatge amb l'article que en Paco Fanés, d'edicions Pont del Petroli, ha fet per la revista de l'OB. Us convidem a llegir l'article "Res no és mesquí, perquè la cançó canta en cada bri de cosa" i apropar-vos una miqueta més a la seva història📚✒️. #poesia #papasseit #cultura #ateneu #centenari #orfeobadaloni #badalona
1 setmana ago
View on Instagram |
4/9
Aquest diumenge a les 12:00h a la Plaça de la Plana, els pares i mares a ballar de l'@esbartsantjordibdn convoquen la Roda d'Esbarts veterans a #Badalona. Us esperem! 🩰

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024 #femculturapopular #orfeobadaloni #cultura #ateneu
Aquest diumenge a les 12:00h a la Plaça de la Plana, els pares i mares a ballar de l'@esbartsantjordibdn convoquen la Roda d'Esbarts veterans a #Badalona. Us esperem! 🩰 #esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024 #femculturapopular #orfeobadaloni #cultura #ateneu
2 setmanes ago
View on Instagram |
5/9
💙L'escola de dansa la Nit de Sant Anastasi amb el Ball de Cercolets🩰✨ @esbartsantjordibdn @festesdemaig 

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024 #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
💙L'escola de dansa la Nit de Sant Anastasi amb el Ball de Cercolets🩰✨ @esbartsantjordibdn @festesdemaig #esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024 #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
2 setmanes ago
View on Instagram |
6/9
✨🌙Aprofitant que avui és La Nit de #SantAnastasi, volem convidar-vos a llegir l’article que ha fet en Nil Rider @nilpernil_pinyes , historiador de la festa, per aquesta nova edició de la revista de l’OB l’Ateneu MAGAZÍN. 📰

“Més de 350 anys de festes de Sant Anastasi a Badalona: la gènesi d’una identitat” ens explica la història de les @festesdemaig. 

Sant Anastasi, tot i la seva poca validesa històrica, s'ha convertit en el patró principal. La festa ha evolucionat al llarg dels segles, destacant moments com la compra dels gegants el 1858 i la reactivació de la confraria el 1991. Avui, les festes combinen tradició i noves incorporacions, reflectint la identitat i el dinamisme de Badalona🌊.

📷Foto 1 - Final de la Passada de Sant Anastasi el 2022, a les escales de Santa Maria, es fa l’últim ball de Sant Anastasi. Badalona diu fins a l’any vinent al seu sant patró. Fotografia: Servei de Cultura de l’Ajuntament de Badalona.

📷Foto 2 - La professó de Sant Anastasi, amb la imatge del sant, en primer lloc, passant pel carrer del temple l’any 1929. Desconegut/@museubdn. Arxiu Josep M. Cuyàs

#festesdemaig #femculturapopular #orfeobadaloni #badalona #cultura #ateneu
✨🌙Aprofitant que avui és La Nit de #SantAnastasi, volem convidar-vos a llegir l’article que ha fet en Nil Rider @nilpernil_pinyes , historiador de la festa, per aquesta nova edició de la revista de l’OB l’Ateneu MAGAZÍN. 📰

“Més de 350 anys de festes de Sant Anastasi a Badalona: la gènesi d’una identitat” ens explica la història de les @festesdemaig. 

Sant Anastasi, tot i la seva poca validesa històrica, s'ha convertit en el patró principal. La festa ha evolucionat al llarg dels segles, destacant moments com la compra dels gegants el 1858 i la reactivació de la confraria el 1991. Avui, les festes combinen tradició i noves incorporacions, reflectint la identitat i el dinamisme de Badalona🌊.

📷Foto 1 - Final de la Passada de Sant Anastasi el 2022, a les escales de Santa Maria, es fa l’últim ball de Sant Anastasi. Badalona diu fins a l’any vinent al seu sant patró. Fotografia: Servei de Cultura de l’Ajuntament de Badalona.

📷Foto 2 - La professó de Sant Anastasi, amb la imatge del sant, en primer lloc, passant pel carrer del temple l’any 1929. Desconegut/@museubdn. Arxiu Josep M. Cuyàs

#festesdemaig #femculturapopular #orfeobadaloni #badalona #cultura #ateneu
✨🌙Aprofitant que avui és La Nit de #SantAnastasi, volem convidar-vos a llegir l’article que ha fet en Nil Rider @nilpernil_pinyes , historiador de la festa, per aquesta nova edició de la revista de l’OB l’Ateneu MAGAZÍN. 📰 “Més de 350 anys de festes de Sant Anastasi a Badalona: la gènesi d’una identitat” ens explica la història de les @festesdemaig. Sant Anastasi, tot i la seva poca validesa històrica, s'ha convertit en el patró principal. La festa ha evolucionat al llarg dels segles, destacant moments com la compra dels gegants el 1858 i la reactivació de la confraria el 1991. Avui, les festes combinen tradició i noves incorporacions, reflectint la identitat i el dinamisme de Badalona🌊. 📷Foto 1 - Final de la Passada de Sant Anastasi el 2022, a les escales de Santa Maria, es fa l’últim ball de Sant Anastasi. Badalona diu fins a l’any vinent al seu sant patró. Fotografia: Servei de Cultura de l’Ajuntament de Badalona. 📷Foto 2 - La professó de Sant Anastasi, amb la imatge del sant, en primer lloc, passant pel carrer del temple l’any 1929. Desconegut/@museubdn. Arxiu Josep M. Cuyàs #festesdemaig #femculturapopular #orfeobadaloni #badalona #cultura #ateneu
2 setmanes ago
View on Instagram |
7/9
💥Aquí teniu la participació de l'Orfeó Badaloní d'aquest cap de setmana a les #FestesdeMaig2024 👹🔥🌊

🩰@esbartsantjordibdn

#festesdemaig #esbart #femculturapopular #orfeobadaloni #badalona #cultura #ateneu
💥Aquí teniu la participació de l'Orfeó Badaloní d'aquest cap de setmana a les #FestesdeMaig2024 👹🔥🌊 🩰@esbartsantjordibdn #festesdemaig #esbart #femculturapopular #orfeobadaloni #badalona #cultura #ateneu
2 setmanes ago
View on Instagram |
8/9
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc.

📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario.

#esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024  #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
🩰🎊 Un petit recull de la participació de l'@esbartsantjordibdn a les @festesdemaig del cap de setmana passat. Els primers actes d'aquest mes de festes van ser el Pregó, amb el cos de dansa, la Festa del Badiu amb els més petits de l'Esbart i els sèniors a la Fira d'artesania i mostra d'entitats de Sant Roc. 📷 Jordi Gimeno i Oscar Lario. #esbart #dansa #festesdemaig #festesdemaig2024 #femculturapopular #badalona #orfeobadaloni #cultura #ateneu
3 setmanes ago
View on Instagram |
9/9